2011. április 14., csütörtök

Hokkaido kalács kuglófformában


Pár éve találtam Max oldalán ezt a receptet, de kicsit bonyolultnak tűnt, ezért sokáig pihentettem a kipróbálást. Aztán végre rászántam magam, és bántam, hogy vártam vele. Finom. Nagyon finom. Nem lehet abbahagyni.

Nem bíztam a véletlenre, elsőre nem akartam kísérletezni, így a Max által kipróbált marcipános változattal kezdtem. Azóta sütöttem már csokis-kókuszosat is, de az kevésbé aratott sikert. Mindig visszatérek a marcipánoshoz.

Nem tudom, hányszor sütöttem már, és bár ízre nem volt vele semmi baj, nem tudtam dokumentálni, mert eddig nem sikerült fotogénre. Most Húsvétra akartam kalácsot sütni és hirtelen ötlettől vezérelve ezt választottam, de kenyérsütő forma helyett kuglófformában sütöttem. Úgy érzem, végre sikerült küllemre is vállalhatót sütni. :)

Kicsit átalakítottam Max verzióját, mert a friss élesztővel nem tudok bánni, szárazat használok helyette.

Hozzávalók: 2 dl tejszín, 2 dl tej, 1 tojás, 60 dkg liszt, 3 evőkanál cukor, 1 teáskanál só, fél csomag száraz élesztő, 2 evőkanál tejpor.

A töltelékhez: darált mandula, porcukor, darabolt étcsokoládé, marcipán.

A hozzávalókat a sütés előtt néhány órával előkészítem, kiveszem a hűtőből, hogy mindegyik szobahőmérsékletű legyen.

A felsorolás sorrendjében a kenyérsütőbe pakolom a hozzávalókat és bekapcsolom a dagasztó programot. (Ha kézzel dagasztom, akkor 1 órát hagyom kelni.) A megkelt tésztát átgyúrom, 6 részre osztom. Mindegyiket olyan széles csíkká nyújtom, amilyen széles a kuglófforma, megszórom mandulával, porcukorral, étcsokival és reszelt marcipánnal. Feltekerem és a kivajazott kuglófformába teszem őket egymás mellé. Nem baj, ha nem érnek össze, szépen össze fognak sülni. Meleg helyen pihentetem 1 órát, majd 180°C-ra előmelegített sütőben 40 percig sütöm. Ha korán elkezd pirulni a teteje, letakarom alufóliával, úgy sütöm tovább.

Szép és finom. Nem lehet abbahagyni. Ha nem lenne hosszadalmas az elkészítés, naponta sütném, de legalább hetente háromszor. :)

Forrás: Max konyhája

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése