2012. december 13., csütörtök

Krumpli baconhéjban

Találtam a hűtőben bacon-t, és eszembe jutott, hogy azt mondtam, amikor megvettük, hogy nem fogom hagyni megromlani (előfordult már, hogy addig gondolkoztunk, mi is legyen vele, hogy megromlott...), úgyhogy mindenképpen azzal akartam valamit kezdeni a fiúknak. Találtam még ezt-azt. Kezdett összeállni a kép. Már csak az kellett, hogy mibe tegyem bele. A kenyérformára esett a választásom a mérete miatt. Kibéleltem sütőpapírral, és már daraboltam is a dolgokat.

Hozzávalók: szeletelt bacon (a mennyiség attól függ, mekkora a tepsi; nekem 9 vékony szelet kellett), krumpli, hagyma, lilahagyma, tejszín, fokhagyma, sajt, só, bors, görög fűszerkeverék (ez lehet bármilyen, de most erre álltam rá).

A (a sütőpapírt benne hagyva) tepsit kibéleltem a bacon szeletekkel úgy, hogy túllógjon (ezzel fogom beborítani a végén).  A tejszínt összekeverem reszelt sajttal, és fűszerezem. Ez lesz a szósz. A krumplit felkarikázom,  a hagymákat csíkokra vágom, a fokhagymát megpucolom. Ebben a sorrendben rakok mindegyikből egy réteget a bacon-re (a fokhagymákat csak beledobálom), meglocsolom egy kevés szósszal. Újabb réteg krumpli és hagyma, újabb szósz. Ezt addig csinálom, amíg el nem fogynak a zöldségek. Mindegy, mi marad a végén, mert úgysem az lesz a tetején. Ráhajtom a kilógó bacon szeleteket. Nem baj, ha egymásra fekszenek a szeletek, mert sülés közben úgyis összemennek.

Alufóliával letakarom, 220 °C-ra előmelegített sütőben kb. 30 percig sütöm. Ezután leveszem a fóliát, és további 10 percre visszateszem a sülni, hogy ropogós legyen a teteje.

Állítólag finom lett. :) Amikor Gergő meglátta, elkezdte skandálni, hogy kumpi, kumpi, aztán kiette a bacon-t, a fokhagymát meg a hagymát. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése